Taxiurile hibride electrice care ruleaza pe GPL par a fi in viitorul indepartat pentru multe tari din Europa, dar nu si pentru Japonia si Australia.
Taxiurile hibride electrice care, in acelasi timp au capacitatea de a rula si pe GPL, ne arata faptul ca industria autogazului este in continua dezvoltare si pregatita pentru viitor. Hibridizarea vehiculelor care ruleaza pe GPL permite combinarea beneficiilor energiei electrice si a autogazului, un combustibil curat. Aceasta tehnologie este considerata ideala pentru taxiurile din mediul urban, in special in orasele foarte aglomerate cu un nivel de poluare ridicat.
Autogazul este cunoscut in industria transporturilor drept cel mai popular combustibil alternativ. Cu un numar de peste 26 de milioane de autovehicule care ruleaza pe GPL, autogazul ofera o alternativa in defavoarea combustibililor traditionali.
Taxiurile hibride pe GPL in Melbourne
Toyota Camry Hybrid este unul din modelele cele mai economice pe piata datorita sistemului hybrid-benzina. Cu un sistem tri-fuel (hybrid-benzina-gpl) masina are de oferit si mai multe beneficii in ceea ce priveste poluarea si costurile. Toyota Camry Hybrid integreaza cuplul ridicat al unui motor electric alimentat de la baterie cu puterea unui motor cu combustie,pentru o performanta eficienta si in acelasi timp impresionanta. S-a efectuat echiparea acestor taxiuri cu sisteme GPL de injectie secventiala de ultima generatie. Astfel, s-a realizat transformarea in masini revolutionare, cu trei combustibili.
Care sunt rezultatele in urma conversiei?
- Recuperarea banilor investiti in aproximativ 6 luni
- Reducerea costurilor cu carburantul cu aproximativ 45% in comparatie cu modelul initial hybrid-benzina
- Emisiile de dioxid de carbon reduse cu aproximativ 3 tone pe vehicul
- Practic, emisiile sunt inexistente
Noul taxi Toyota din Japonia
Proiectat cu culorile traditionale (indigo inchis), taxiurile din Japonia pun pret pe confortul clientilor. Acest model are podeaua joasa, usurand intrarea si iesirea din autovehicul. De asemenea, este prevazut cu usi glisante in partea din spate si cu spatiu pentru scaune cu rotile. Taxiul japonez Toyota are un sistem hibrid nou cu emisii reduse de CO2 si o economie de aproximativ 19 km/l. In cadrul Jocurilor Olimpice si Paralimpice din 2020, acest model de taxi va intampina clienti veniti din intreaga lume.
Contrar parerilor negative si a zvonurilor in legatura cu industria autogazului, combustibilul alternativ GPL isi face loc in planurile de viitor a tarilor dezvoltate, iar service-urile GPL care asigura servicii de instalatii GPL vor fi obligate sa se dezvolte si sa se extinda.