Teama fata de sistemele GPL este justificata in mare parte de mituri.
Teama fata de sistemele GPL este, in majoritatea cazurilor, alimentata de mituri.
Din fericire, acestea pot fi demontate prin argumente puternice care au drept baza de adevar teste si cercetari realizate de specialisti in domeniu. Dupa cum se stie, sistemele GPL au in dotare rezervoare speciale care sunt, de fapt, mai puternice decat cele traditionale de benzina. Cel mai probabil, in cazul unei coliziuni foarte puternice, rezervorul va cadea din masina avariata si va ramane intact. Valvele speciale din instalatiile GPL au rolul de a impiedica scurgerea gazelor chiar si in situatia in care, atunci cand motorul este pornit, conductele care au rolul de a transporta gazul sunt deteriorate.
Multivalva GPL este componenta responsabila de siguranta sistemului GPL.
Supapa de siguranta, siguranta si o supapa care are rolul de a preveni scurgerea gazului. Aceste elemente sunt cele mai importante deoarece sunt responsabile pentru siguranta soferului in timpul unei coliziuni. In ceea ce priveste instalatia GPL, putem spune ca protectia este multidimensionala. Functionalitatea ECU asigura, de asemenea, siguranta masinii si a soferului. Duzele si conectorii sunt realizate din alama sau alte materiale care nu provoaca scantei. Sistemele moderne de GPL au ECU proiectat astfel incat, in cazul unei caderi bruste de presiune in sistem, intreaga instalatie GPL este oprita.
In foarte multe teste foarte riguroase si extreme realizate pe rezervorul GPL, este implicata si tragerea intr-un rezervor umplut cu gaz. Toate rezultatele au aratat ca si in cazul in care proiectilul trece prin peretele cilindrului, gaura, sub influenta inghetului extrem, se astupa repede, iar potentialul de scurgere a gazului este oprit. In caz de incendiu, supapa de siguranta este activata automat. Cu cat temperatura din cilindru creste, supapa de siguranta se deschide, iar o parte din gaz este eliberata pentru stabilizarea presiunii. Foarte important de remarcat este faptul ca riscul unei explozii in cazul unui rezervor GPL este mult mai mic decat in cazul unui rezervor traditional de benzina.
Multi soferi, cred si in ziua de azi ca GPL arde supapele de ventilatie.
Defecte de acest tip au aparut in cazul instalatiilor GPL mai vechi care nu au fost ajustate corespunzator. Acest tip de daune pot aparea si din cauza condusului foarte agresiv a autovehiculului. Atunci cand ne referim la instalatii GPL moderne, potentialul de aparitie a acestui tip de problema este extrem de scazut, aproape de zero, mai ales in cazul instalatiilor cu injectie secventiala.
Informatiile din articol sunt preluate si adaptate de pe acest site