Cum putem evita problemele daca folosim o masina cu sistem gpl auto in sezonul rece?
Vehiculele care ruleaza pe sisteme gpl auto in sezonul rece, la fel ca oricare alt tip de vehicule, pot fi afectate de factori externi precum zapada, temperaturile scazute, umiditatea sau sarea de pe carosabil. Acesti factori externi au un impact negativ asupra componentelor principale ale masinii.
Bateria masinii trebuie sa functioneze in parametri optimi
Cea mai mare grija a soferilor, din timpul iernii, este pornirea masinii. De ce? Cu cat temperaturile sunt mai scazute, cu atat scade si capacitatea electrica de pornire a bateriei. Trebuie sa ne gandim ca sistemul electric este deja impovarat prin activarea incalzirii in scaune, a geamurilor incalzite, radioul, pornirea climatizarii si a stergatoarelor de parbriz. In afara de eficienta bateriei, aceasta trebuie incarcata. Daca circulati frecvent pe distante scurte, bateria nu va fi incarcata complet. Desigur, daca o faceti cand temperaturile sunt peste 0 grade, nu vor fi probleme. In schimb, pe timp de inghet, pot aparea probleme cu pornirea motorului sau chiar imposibilitatea de a porni motorul. Nivelul de incarcare al bateriei poate fi verificat cu un contor. Acesta va testa sistemul de incarcare si functionalitatea alternatorului.
Pornirea motorului rece a unei masini cu sistem GPL
In sezonul rece, o masina alimentata cu gpl ar trebui pornita pe benzina. Doar dupa ce motorul s-a incalzit putem face trecerea pe gpl. De ce trebuie sa procedam astfel? Daca pornirea motorului se face pe gpl, acesta se va evapora in reductor, ducand astfel la racirea acestuia. Un motor rece are lichidul de racire la o temperatura scazuta. Acest lucru face ca temperatura reductorului sa scada si mai mult in timpul evaporarii gpl. Rezultatul va fi o evaporare incompleta a gpl care va ajunge in galeria de admisie atat sub forma gazoasa, cat si sub forma lichida. In final, motorul nu va primi amestecul corect de combustibil. Elementele care furnizeaza gpl de la reductor la motor pot ingheta si ulterior se vor degrada la nivel accelerat.
Partea buna este ca problema descrisa mai sus nu se aplica instalatiilor gpl moderne. Cele mai moderne instalatii gpl secventiale realizeaza intregul protocol de pornire si comutarea automata a combustibilului fara ca soferul sa intervina. Aceste instalatii gpl au in componenta lor senzori de temperatura care semnalizeaza atunci cand temperatura reductorului este cea potrivita. In acel moment se realizeaza comutarea sursei de alimentare de la benzina la gaz. Unitatea de comanda va emite un semnal sonor.
Verifica nivelul benzinei din rezervor
Un nivel mai ridicat al benzinei din rezevor asigura o lubrifiere si o racire corespunzatoare a pompei de combustibil, pornind astfel motorul la temperaturi scazute. Daca nivelul este scazut, va aparea condensul si depunerea lui pe peretii interiori ai rezervorului. Orice tip de apa amestecat cu benzina va favoriza aparitia unor probleme de pornire a motorului.
Inlocuirea filtrelor de gaz
Filtrele de gaz trebuie sa fie mereu curate. Daca un filtru de gaz este infundat va fi afectata puterea motorului, functionarea sa va fi neuniforma. In cel mai rau caz motorul poate fi blocat in timp ce masina ruleaza pe gpl.
Starea tehnica a masinii
Verifica nivelul lichidului de racire, dar si starea in care acesta se afla. Inspectia eficientei sistemului de racire si a bujiilor este de asemenea necesara. Un autovehicul care se afla in stare optima de functionare are o probabilitate mai mica la dezvoltarea problemelor specifice sezonului rece.
Masinile care ruleaza pe gpl nu necesita alte interventii speciale de mentenanta pentru sezonul rece. La fel ca vehiculele care ruleaza pe combustibilii traditionali (benzina sau motorina) si cele cu sisteme gpl necesita inspectii periodice.
Lasă un răspuns