In sezonul rece, cel mai distructiv factor pentru autoturisme este temperatura extrem de scazuta a aerului.
Sezonul rece mai afecteaza negativ si sistemul de gaze. Instalatia electrica, mai exact capacitatea electrica de pornire a bateriei, se reduce proportional cu scaderea temperaturii. Din aceasta cauza scade tensiunea in timpul pornirii si motorul va avea probleme la pornire, in special daca unitatea de antrenare este rece. Incarcarea suplimentara a sistemului electric si a bateriei in timpul toamnei si iernii este cauzata de dispozitivele suplimentare utilizate. Sistemul electric va functiona in conditii extreme, iar de aceea trebuie sa fie perfect functional si bateria trebuie incarcata complet. Daca sistemul electric prezinta chiar si cele mai mici deteriorari, acesta va fi sub o presiune si mai mare decat in mod normal.
Soferii care nu parcurg anual distante foarte mari de drum nu vor observa gradul de uzura a bateriei. Aceasta va functiona foarte bine atata timp cat temperatura aerului este peste 0 grade sau foarte putin sub acest prag. In conditii de frig extrem, orice problema a bateriei va iesi la suprafata. Din aceasta cauza vor exista probleme cu pornirea motorului, sau chiar imposibilitatea ca acesta sa fie pornit. Cea mai buna solutie pentru prevenirea unor astfel de probleme este verificarea functionalitatii sistemului electric si incarcarea bateriei.
Sistemul de alimentare cu carburant
Nivelul benzinei din rezervor permite lubrifierea si racirea pompei de combustibil, dar si pornirea la rece. Acest lucru este foarte important pentru ca sistemele de alimentare cu gaz de ultima generatie pornesc doar cu benzina. Nivelul scazut al benzinei in sezonul rece poate cauza condensarea apei pe peretii rezervorului, prin urmare apa care se scurge poate provoca dificultati la pornire si in timpul mersului. Acest tip de problema poate aparea la sistemele GPL mai vechi (din cauza lipsei senzorului de temperatura in regulator). Sistemele GPL mai noi necesita folosirea benzinei putin timp dupa pornirea masinii, astfel se elimina aparitia problemei mentionate mai sus.
Ar trebui mentionat si faptul ca in sezonul rece consumul de combustibil este mai mare pentru ca motorul va functiona mai mult pe combustibilul de pornire (benzina).In acelasi timp, pentru trecerea la GPL si pentru a ajunge la temperatura optima a motorului, timpul de functionare a acestuia este mai mare.
Este indicat sa cereti parerea echipei de instalatii GPL si sfaturi cu privire la pregatirea masinii pentru sezonul rece. Doar in acest mod veti preveni probleme nedorite si costisitoare!
Lasă un răspuns