Ecologia GPL este pur si simplu un sinonim al grijii fata de mediu, dar si o modalitate de a economisi bani.

Ecologia GPL sau a instalatiilor GPL este confirmata de una din directivele emise de Uniunea Europeana si anume EURO 6. Ce reprezinta EURO 6? Prin acest standard este stabilita limita pentru emisiile componentelor de evacuare daunatoare ale unui autoturism. Standardele impuse, care sunt din ce in ce mai restrictive, pot fi o adevarata provocare atat pentru producatorii de masini, cat si pentru producatorii de sisteme GPL.

Companiile care investesc in dezvoltarea de produse si in dezvoltarea stiintifica reusesc sa atinga un nivel exceptional. Standardul EURO 6 poate fi indeplinit prin analiza si cercetare realizata de companiile producatoare de instalatii GPL. Testele sunt menite sa confirme concordanta instalatiilor GPL cu standardul impus de Uniunea Europeana.

Modul ecologic pentru motoarele diesel

Standardul EURO 6 este extrem de restrictiv in special pentru autovehiculele cu motoare diesel. In cazul acestor tipuri de motoare, pragul de emisie de oxid de azot a fost admis de la 180 la doar 60 de miligrame/kilometru.

Datorita asteptarilor sociale in crestere, companiile producatoare de sisteme GPL, au avut ca raspuns construirea so introducerea pe piata a unor sisteme GPL ecologice adaptate sa functioneze pe masini cu motoare diesel. Ceva important de notat este faptul ca la Institutul de Transport Auto de la Varsovia, o binecunoscuta companie de instalatii GPL a efectuat o serie de teste pe un motor montat in tractoarele Volvo, care respecta standardul EURO 6.

Ecologia GPL si motoarele diesel

Astfel, s-a confirmat faptul ca la motoarele pe care a fost instalat sistemul GPL STAG diesel, au fost pastrate standardele, inclusiv puterea, emisiile si diagnosticele OBD. Mai mult decat atat, au fost incepute si testele pe Skoda Octavia RS. Si in acest caz, primele rezultate arata conformitatea cu regulile stricte impuse de Uniunea Europeana.

Ar trebui sa evidentiem si faptul ca in tarile in care este aplicat standardul EURO 6, motorina are pretul mai ridicat din cauza impozitelor mari. Diferenta dintre pretul motorinei si a GPL este una destul de mare. Din aceasta cauza, un motor diesel cu sistem GPL devine atractiv pentru flotele auto.