Masinile cu instalatii GPL au nevoie de pregatirea corespunzatoare pentru sezonul rece.
Masinile cu instalatii GPL necesita o inspectie inainte de venirea temperaturilor negative. Nu este recomandat sa astepti pana in ultima clipa, deoarece creste riscul ca masina sa consume mai mult ca inainte sau ca motorul sa se deterioreze din cauza temperaturilor foarte scazute.
Un sistem GPL trebuie dus la revizie in functie de sfaturile recomandate de catre producator. Prima vizita la un service GPL ar trebui efectuata dupa primii 10 000 km. Cu toate astea, este de preferat sa duci masina a service macar o data pe an chiar daca kilometrajul este sub limita de 10 000 km. Toamna este anotimpul indicat pentru revizie, inaintea venirii temperaturilor negative.
Inspectia pas cu pas pentru masinile cu instalatii GPL
Verificarea conexiunii conductelor
Unul din primii pasi este verificarea etansitatii la conexiunile conductelor. Este indicata evaluarea de catre un service profesionist. Se va folosi un dispozitiv portabil care va detecta orice scurgere, oricat de mica ar fi.
Verificarea / Inlocuirea filtrelor
Urmatorul pas este inlocuirea filtrelor. Filtrele au rolul de a proteja motorul de poluare, care isi face loc in rezervor de fiecare data cand realimentezi. Este bine de tinut minte ca impuritatile uleioase pot bloca injectoarele de gaz, impiedicand trecerea de la benzina la GPL. Cand temperaturile de afara sunt negative, impuritatile actioneaza precum lipiciul si blocheaza pistoanele injectoarelor. Cu siguranta niciun sofer nu isi doreste sa scoata mai multi bani din buzunar din cauza amanarii inlocuirii la timp a unor componente din instalatia GPL.
Chiar daca teoretic este usor pentru un sofer experimentat sa inlocuiasca filtrele, un mecanic profesionist va realiza aceasta sarcina mult mai bine. In timpul inlocuirii, mecanicul se va asigura ca setarile sistemului GPL vor fi intacte. De asemenea, daca nu inlocuiesti filtrele la timp, urmarile pot fi dezastruase: consumul de gaz va creste, puterea masinii scade atunci cand acceleram, functionarea neuniforma sau intarziata a motorului atunci cand ruleaza pe GPL.
Sub capota masinilor cu instalatii GPL din a 6 -a generatie, exista doua tipuri de filtre: cu faza lichida si volatila. Acestea trebuie inlocuite dupa parcurgerea a 10 000 km cu masina.
Bujiile
Bujiile, fac si ele parte din componentele sistemului GPL de care ar trebui sa avem grija inainte de venirea iernii. Motorul unei masini care are montata o instalatie GPL va rula in conditii diferite, comparativ cu benzina. In mare parte, functioneaza in conditii care pun tensiune pe sistemul de aprindere, scurtand astfel viata bujiei. O bujie defecta va impiedica pornirea autoturismului la temperaturi foarte scazute.
Calibrarea sistemului GPL
Reglementarea sistemului GPL este ultimul pas de pe lista pregatirii unui vehicul pentru sezonul rece. Daca acest pas nu este realizat, masina va consuma mai mult carburant decat ar trebui. Prevenirea unui astfel de lucru poate fi realizata intr-un service unde specialistii vor conecta un computer la masina. Calibrarea asigura bunul mers al autovehiculului si reduce riscul de sacadare a sistemului.
Tot ce am prezentat mai sus este indeajuns sa te fereasca de probleme pe tot parcursul iernii. In urmatorii 10 000 km te vei bucura de drumuri line, economice si eco.
Lasă un răspuns