In ciuda progresului impresionant din punct de vedere tehnologic, instalatiile gpl inca genereaza neincredere in randul anumitor soferi
Instalatiile gpl auto si-au pus amprenta in mod pozitiv de-a lungul anilor. Intr-o lume care sufera de poluare, orase aglomerate si preturi ridicate ale carburantilor traditionali, instalatiile gpl reusesc sa castige teren. Din pacate, aceasta evolutie este una destul de lenta. Miturile false raspandite despre instalatiile gpl in legatura cu efectul negativ asupra masinilor, inca mai circula, in special din cauza lipsei de informare.
Daca alegi un service gpl profestionist si cu experienta, un kit gpl potrivit pentru masina ta si daca respecti mentenanta periodica conform indicatiilor, vei fi cu siguranta multumit de experienta sofatului unei masini pe gpl.
Mit: Motorul masinii pierde din putere
Adevar: Daca vorbim de instalatiile gpl secventiale, de exemplu cele din generatia a IV -a, alegerea potrivita a componentelor genereaza aceeasi performanta pe care o are o masina pe benzina. In timpul sofatulul, nu se va simti diferenta dintre cei doi carburanti.
Mit: Motorul masinii se uzeaza mai repede cand ruleaza pe gpl
Adevar: Din pacate, uzura motorului este un proces cat se poate de normal si nu poate fi prevenit. Partea buna este ca poate fi intarziat prin simpla verificare periodica si a folosirii unor uleiuri de calitate. Carburantul gpl nu interfereaza cu moleculele din uleiul de motor, in comparatie cu benzina. Datorita acestui fapt, vor exista mai putine impuritati in ulei si intervalele de mentenanta se pot mari. Uleiul de motor isi va mentine practic proprietatile sale de lubrifiere si curatare pentru o perioada mai extinsa.
Mit: Motorul masinii poate lua foc din cauza instalatiei GPL
Adevar: Incendiile auto sunt extrem de rare, indiferent daca au loc pe carosabil sau in garaj. Cea mai intalnita cauza a unui incendiu auto este o scurgere din sistemul de alimentare, atunci cand se aduna vaporii de benzina. A doua cea mai intalnita cauza este un scurt circuit la nivelul cablurilor sau un sistem de aprindere defect care sa genereze o scanteie. Practic, 90% din incendiile auto nici macar nu au o legatura cu instalatiile gpl.
Mit: Rezervorul gpl este ca o bomba cu ceas
Adevar: Este foarte cunoscut faptul ca rezervoarele gpl trec prin teste riguroase inainte de certificarea finala. Presiunea de functionare a unei instalatii gpl este de 3-4 atmosfere. Pentru a trece testul de rexistenta, rezervoarele gpl sunt supuse unei presiuni de 50 de atmosfere, 70 de atmosfere fiind limita. Locul in care este fixat rezervorul gpl este special pentru a rezista impactului. Valorile fortelor dintr-un eventual impact care sunt luate in considerare in timpul unui test, sunt de pana la 4 ori mai mari decat limita maxima care poate fi suportata de sofer.
Mit: Noile generatii de motoare nu sunt compatibile cu instalatiile gpl auto
Adevar: Majoritatea noilor motoare pe benzina functioneaza pe injectie directa. Astfel, se poate obtine o putere extrem de mare la o capacitate redusa, mentinand in acelasi timp un nivel de ardere potrivit. De-a lungul timpului, astfel de motoare au fost echipate cu sisteme gpl care pot fi alimentate cu gaz in stare lichida sau gazoasa. Odata cu raspandirea motoarelor cu injectie directa pe piata auto si sistemele gpl dedicate au avut parte de o crestere a notorietatii.
Mit: Nu conteaza service-ul gpl la care apelez pentru instalarea sistemului gpl
Adevar: De fapt, cheia unei instalari de succes a unui sistem gpl este un service experimentat, care foloseste kituri gpl de calitate si ofera garantie. O asamblare si ajustare profesionala este necesara.
Lasă un răspuns