Argumentele contra conversiei la GPL sunt nenumarate, insa prea putine raspunsuri justificate sunt valabile.
Argumentele contra conversiei la GPL sunt bazate de cele mai multe ori pe temeri si anumiti factori care pot influenta calitatea conversiei. Sa nu uitam totusi ca nimic nu este perfect, iar serviciile de instalatii GPL nu sunt o exceptie. Cu siguranta, tehnologia este la un nivel matur, iar faptul ca motoarele sunt din ce in ce mai complexe, anumite aspecte pot influenta negativ reputatia acestei industrii.
Erori in sistemul GPL
Problema:
Cautand pe Google, vom descoperi nenumarate postari si subiecte deschise pe forumuri cu privire la problemele pe care utilizatorii le au cu masinile convertite la GPL (martorul Check engine este aprins sau autoturismul nu poate trece de la un combustibil la altul). In general, sunt trei motive diferite in legatura cu erorile din sistemul GPL:
– Calitatea scazuta a sistemului GPL – nu este cazul sa va aruncati la cea mai ieftina oferta, deoarece, in general, preturile mai ridicate indica si componente de calitate mai buna.
– Servicii de calitate scazuta si executate in graba sau instalatori neexperimentati si neglijenti.
– Sistemul GPL si motorul nu sunt compatibile
Solutia:
Inainte de orice colaborare cu o echipa de instalatii GPL, asigurati-va ca v-ati facut partea de cercetare. Incercati sa vorbiti si cu alte personae care au apelat la firma respectiva, puneti intrebari instalatorilor in legatura cu motorul masinii dumneavoastra si cereti detalii despre procesul de instalare.
Performanta scazuta
Problema: In comparatie cu benzina, GPL are o valoare calorica mai scazuta, iar din aceasta cauza este nevoie de mai mult combustibil pentru a produce aceeasi putere.
Solutia: In ciuda celor mentionate mai sus, GPL are o cifra octanica mai ridicata facand posibila o compresie mai mare. Cu o setare corecta a sistemului GPL, mai multa energie va fi extrasa din aceeasi cantitate de combustibil.
Distanta parcursa este limitata in cazul autogazului
Problema: Cei mai multi soferi se gandesc la capacitatea redusa a rezervorului si la faptul ca trebuie sa ii faca plinul la fiecare 200-300 km.
Solutia: Exista si varianta achizitionarii unui rezervor cu o capacitate mai mare care poate intra in portbagaj in scopul prelungirii distantei parcurse. Este o alternativa avantajoasa pentru un combustibil eco si ieftin precum GPL.
Unde fac plinul?
Problema: Unii soferi isi pun aceasta intrebare, deoarece nu toate benzinariile au valabila si varianta GPL.
Solutia: Inainte de a pleca la drum lung, exista posibilitatea de a cerceta pe internet liste cu benzinariile care au disponibila si varianta GPL pe ruta aleasa. Din fericire, tehnologia din ziua de azi ne face viata mai usoara in acest sens si putem gasi aplicatii mobile sau pagini web care detin informatii utile.
GPL dauneaza motorului
Problema: Exista o teama generala in legatura cu efectele autogazului asupra motorului masinii pentru ca GPL functioneaza la temperaturi mai ridicate decat benzina si nu are puterea de a lubrifia galeria de admisie.
Solutia: Exista posibilitatea achizitionarii si folosirii unui kit pentru protectia supapelor, un aditiv pentru lubrifierea acestora.
Condusul masinii cu un rezervor GPL
Problema: Oamenii se tem sa porneasca la drum cu un rezervor GPL deoarece au senzatia ca stau pe o „bomba cu ceas”.
Solutia: Este cunoscut faptul ca GPL este cel putin la fel de sigur ca benzina, sau chiar mai sigur! Rezervorul GPL este mai solid, realizat pentru o presiune mai mare, fiind si rezistent la punctie. Alimentarea excesiva cu GPL este imposibila datorita supapei de siguranta. In cazul unei scurgeri, supapele au capacitatea de a opri fluxul de gaze.
Spatiul destinat rotii de rezerva nu mai este disponibil
Problema: Pentru ca instalarea rezervorului are loc in zona rotii de rezerva, spatiul destinat acesteia nu mai poate fi folosit.
Solutia: Exista posibilitatea achizitionarii unui kit pentru reparatii ale anvelopelor. Acestea sunt compacte si disponibile la preturi accesibile.
Nu exista conectori universali
Problema: Daca calatoriti des in afara tarii, exista posibilitatea ca anumite pompe de la statiile de incarcare sa fie diferite in anumite tari.
Solutia: Din fericire, se pot achizitiona adaptoare, acestea fiind valabile pentru toti cei 4 conectori existenti pe teritoriul Europei.