Turatia neuniforma a motorului a fost raportata uneori de catre soferii care si-au convertit masinile recent la GPL.

Turatia neuniforma a motorului este un aspect de care unii soferi se plang. Atunci cand se apeleaza la instalatii gpl pentru conversia masinii, este bine de stiut ca, potential, anumite componente se pot defecta in timp. In acest articol vom dezbate cauzele si solutiile problemei amintite mai sus.

Fluctuatia mare a vitezei motorului

Problema turatiei foarte instabile a motorului nu se aplica multor autoturisme cu instalatii gpl. Cauzele acestui tip de problema variaza, dar nu ar trebui sa va ingrijoreze foarte mult. Fluctuatiile, in special cand masina este la ralanti, este cauzata in mare parte de murdaria din regulator.

In acelasi timp, este o idee foarte proasta sa realizati instalatia gpl a masinii „acasa” sau la cunostinte neautorizate. In schimb, va recomandam sa apelati la firme autorizate care ofera si garantie. De asemenea, este bine de tinut minte faptul ca anumite componente ale masinii precum injectoarele de gaz, sunt predispuse la uzura, ducand astfel la o performanta inegala a motorului. In cazul autoturismelor care ruleaza pe GPL, este indicata o ajustare periodica care include readaptarea controlerului.

Regulatorul gpl si turatia neuniforma a motorului

Turatia neuniforma a motorului cu instalatie gpl – cum se poate repara?

Soferii care detin vehicule cu instalatii gpl trebuie sa-si aminteasca sa regleze din cand in cand sistemul gpl. Fara aceasta rutina chiar si cea mai mica cantitate de mizerie din reguator poate duce la defectiuni ale motorului. Problema poate fi observata in special cand se face trecerea de la gpl la benzina. Daca masina pe benzina are o viteza constanta, iar dupa schimbarea la gaz turatiile variaza cu 200-300 rpm, este un semn clar ca ceva nu functioneaza cum trebuie. Pasul urmator este vizita la un service gpl care va verifica in primul rand regulatorul si furtunurile. Orice scurgere poate duce la un tip de amestec care poate intra in motor.