Alegerea masinii potrivite pentru convertirea la GPL se poate face in functie motorul acesteia.

Alegerea masinii ideale pentru instalatii GPL se poate face in functie de anumite particularitati. Atunci cand te gandesti sa achizitionezi o masina si te gandesti ca pe viitor ai vrea sa alegi conversia la gpl, poate ai vrea sa reevaluezi alegerea initiala pentru a fi sigur ca sistemul alternativ de injectie a combustibilului nu iti va da batai de cap.

Ai luat in considerare ca vrei sa schimbi masina, nu neaparat cu una noua, dar probabil una mai incapatoare sau mai puternica. In acelasi timp ai vrea sa mai reduci din banii dati pe carburant, alegand conversia masinii la gpl. Ideea este ca s-ar putea ca gusturile tale sa nu coincida cu abilitatea masinii de a functiona perfect pe gpl.

alegerea masinii pentru instalatii gpl

Ce luam in considerare in alegerea masinii potrivite?

Fie ca iti doresti o masina de oras care functioneaza pe benzina, fie ca vrei sa achizitionezi o camioneta, un SUV sau un crossover, este pur si simplu decizia ta. Totul depinde de ceea ce vrei sau ai nevoie, Ceea ce se stie este faptul ca oricat de mare ar fi autoturismul sau capacitatea motorului, economia va fi la acelasi procent din costul combustibilului adica 40%. Important este sa iti alegi o masina potrivita, de exemplu pentru a vedea daca conversia si intretinerea sunt usor de efectuat sau daca supapele (valvele) motorului nu sunt prea sensibile la caracteristicile gpl (temperatura de ardere mai mare, lipsa de lubrifiere de la carburant).

Componentii de plumb adaugati in benzina (in vremurile de demult) au avut doua roluri de jucat. Ei trebuiau sa sporeasca cifra octanica si sa previna „baterea” (aprinderea necontrolata). In al doilea rand aveau rol de protectie pentru supapele de ventilatie prin formrea unui strat protector atat pentru scaune cat si pentru supape.

Care sunt impedimentele?

Odata cu aparitia benzinei fara plumb, compusii de plumb au fost schimbati cu inlocuitori pe baza de potasiu, sodiu, fosfor sau magneziu. In acelasi timp, motoarele au inceput sa fie construite pe baza de economie de carburant, insemnand ca longevitatea lor nu mai e ce a fost, iar odata cu trecerea la gpl, nu vei mai folosi alimentarea cu aditivi lubrifianti ceea ce inseamna ca uneori supapele de ventilatie se vor fixa prematur in capul cilidrului. Supapele hidraulice rezolva de obicei problema, care este considerate tipic pentru autoturismele marca Ford si majoritatea celor coreene si japoneze (Hyundai, Kia, Nissan, Toyota, Honda, iar uneori Mazda).

Daca tot am pomenit de Mazda, durabilitatea motorului poate fi secundara altei probleme. Anumite solutii tehnice aplicate de ingineri, pot cauza disfunctionalitatea motorului atunci cand sunt convertite la gpl. In ziua de azi sunt putine motoare care nu reusesc sa functioneze la fel de bine pe GPL, precum functioneaza pe benzina, dar mai e ceva: aparitia motoarelor cu injectie directa. Exista sisteme gpl disponibile si pentru acestea, dar sunt fie costisitoare, fie injecteaza gpl in colector si inca folosesc benzina pentru racirea injectorilor de benzina localizati in camera de combustie. Inginerii din sectorul gpl lucreaza la injectarea directa a gpl-ului direct prin injectoarele de benzina, fara a mai fi nevoie de folosirea a 10-20% din benzina. Inainte ca aceasta tehnologie sa fie una obisnuita, conversiile motoarelor cu injectie directa nu vor fi in atentia publicului.

Solutia?

Chiar daca cele mentionate mai sus pot parea destul de complicate, alegerea unei masini potrivite este destul de usoara. Daca esti in dubii, nu ezita sa apelezi la un profesionist in instalatii GPL pentru o parere. Acesta are experienta necesara si cunosc motoarele care ruleaza cel mai bine pe gpl. Daca prioritatea ta este economia de combustibil, cu siguranta vei gasi masina potrivita in cel mai scurt timp!