Rezervorul GPL este valabil in doua variante: cilindrice si toroidale (sub forma de roata) si bineinteles este disponibil in diferite marimi, in functie de necesitati.
Rezervorul GPL si alegerea acestuia se bazeaza in primul rand pe modul in care ne folosim autoturismul, dar putem oricand sa apelam si la specialistii in instalatii gpl. Totodata trebuie sa luam in considerare si portbagajul: pentru ce anume il folosim si cu ce frecventa? Ne trebuie spatial rotii de rezerva? Il folosim in mare parte pentru transportul bagajelor? Bancheta din spate a masinii este rabatabila?
Ce alegem: cilindric sau toroidal?
Rezervoarele GPL rotunde (toroidale) sunt cele mai populare, dar asta nu inseamna ca ele sunt alegerea perfecta de fiecare data.
Rezervoarele cilindrice
Acest tip de rezervoare sunt disponibile pe piata in diferite dimensiuni si se potriveste oricarui tip de autoturism. De obicei, aceste rezervoare sunt plasate transversal, in spatele banchetei din spatele masinii. Rezervorul cilindric poate fi montat si longitudinal, fie in dreapta sau in stanga portbagajului. Trebuie luat in considerare si faptul ca rezervoarele plasate longitudinal pot afecta echilibrul masinii. Din aceasta cauza, uzura suspensiilor masinii poate fi afectata in mod negativ. De obicei, rezervoarele cilindrice sunt indicate pentru masinile precum Mercedes-E Class sau Volkswagen Passat.
Rezervoarele toroidale
Rezervoarele toroidale sunt cele mai folosite in ziua de azi. Montarea acestui tip de rezervor in spatiul destinat rotii de rezerva, permite posibilitatea de a folosi portbagajul 100%. Rezervoarele toroidale au o capacitate cilindrica mai scazuta decat rezervoarele cilindrice, iar acest aspect este in stransa legatura cu marimea locului rezervat pentru roata de rezerva.
In ciuda capacitatii cilindrice scazute, rezervoarele toroidale nu prezinta o problema atat de mare in acest sens datorita retelei de alimentare foarte dezvoltata in tara.
Spatiul rotii de rezerva
Din pacate nu exista solutii perfecte. Daca decidem montarea rezervorului GPL in locul rotii de rezerva, ne putem gandi la alte solutii viabile. De exemplu, putem plasa roata de rezerva in interiorul portbagajului. In cazul in care avem nevoie de spatiul portbagajului in procent de 100%, roata de rezerva se poate depozita in spatele scaunului soferului. Toate aceste solutii sunt valabile pentru soferii care tin neaparat sa aiba in masina lor roata de rezerva si se simt mult mai in siguranta in acest fel.