Un viitor cu zero emisii este targetul fiecarei tari.

Un viitor cu zero emisii pana in anul 2050 este si planul Marii Britanii din cauza numarului mare de masini care contribuie la nivelul ridicat de poluare. Odata cu introducerea acestui obiectiv in lege, a crescut si presiunea pentru reducerea emisiilor nocive. Piata pentru instalatiile GPL s-a dezvoltat mult, iar pretul GPL a scazut. Pe langa acest aspect, variantele alternative precum masinile electrice, au castigat teren.

In multe tari europene precum Marea Britanie, nivelul calitatii aerului este cu mult sub limitele impuse de Organizatia Mondiala a Sanatatii, mai ales in orasele mari. Emisiile provenite din trafic reprezinta un impact major asupra sanatatii cetatenilor. Din aceasta cauza este necesar sa intelegem progresul si carburantii alternativi care pot crea un viitor cu zero emisii, mai sanatos si ecologic.

Drumul spre un viitor cu zero emisii

Strategia Marii Britanii este cu siguranta una futurista si un exemplu de urmat pentru celelalte tari din Europa. Astfel, pana in 2040, se doreste stoparea vanzarii autovehiculelor care ruleaza pe diesel, dar si pe benzina. Aceasta strategie este realizabila datorita cresterii notorietatii masinilor electrice, dar si a reducerii pretului autogazului.

Strategia are in plan sa sustina carburantii alternativi pentru reducerea emisiilor nocive generate de vehiculele deja existente in trafic. In Londra au fost deja impuse restrictii prin care un anumit standard de emisii trebuie respectat, in caz contrar, soferii fiind obligati sa plateasca o taxa zilnica.

Întrebarea este: cum se pot introduce aceste noi alternative?

Un viitor cu zero emisii nocive

Varianta masinilor electrice

Cu totii stim ca masinile electrice nu reprezinta o noutate. In lupta pentru stoparea schimbarii climatice, aceasta varianta a fost considerata mai degraba un ideal decat un catalizator serios. In ultima decada, odata cu dezvoltarea vehiculelor electrice, toate acestea s-au schimbat. Masinile electrice au primit un feedback pozitiv, iar tehnologia foarte avansata a oferit credibilitate acestei variante. Recent, s-a constatat o crestere insemnata a cererilor pentru vehiculele electrice, grupa de varsta principala fiind tinerii intre 18-24 ani.

Marele dezavantaj pentru masinile electrice este lipsa statiilor de incarcare. Oricat de avansata este tehnologia din ziua de azi, nu exista suficiente astfel de statii, cauzand astfel frica soferilor de a ramane „in drum” cu masina.

Varianta carburantului GPL

Chiar daca popularitatea masinilor electrice a crescut, exista si alternative pentru reducerea emisiilor de carbon, eficiente si din punct de vedere energetic.

Autogazul sau GPL reprezinta cea mai accesibila varianta ecologica pentru soferi. A devenit alegerea cea mai populara in ceea ce priveste reducerea costurilor de carburant si reducerea emisiilor nocive. Infrastructura GPL este extinsa si suficient de dezvoltata pentru un drum lin catre eliminarea carburantilor traditionali.

Alternativa GNL (gaz natural lichefiat)

GNL este cel mai curat combustibil fosil si a devenit rapid o sursa cunoscuta de aprovizionare cu gaz. Este foarte eficient si emite cu 20% mai putin CO2 comparativ cu diesel. Astfel, devine ideal pentru afacerile care detin flote de camioane si sunt obligate sa se supuna unor controale stricte de poluare.

Un pas in fata spre evolutie il face BIO GNL care ofera 80% reducere de CO2. Bio GNL poate fi identificat si sub denumirea de biometan lichefiat. Acesta este un combustibil alternativ regenerabil care a fost creat ca rezultat al descompunerii materiei organice. BIO GNL poate fi produs oriunde are loc digestia anaeroba.