Dacia Duster vine din fabrica si in varianta gpl pentru amatorii eco driving si cei care doresc sa economiseasca pe termen lung.

Dacia Duster gpl este valabila in sistemul de combustibil dual inca de la inceputul anului 2020. Este, credem noi, modelul cel mai dorit de catre soferi din intreaga gama disponibila de autoturisme Dacia: Sandero, Sander Stepway, Logan MCV si Logan MCV Steptway.

Noul sistem de combustibil dual, cu instalatii gpl din fabrica

Dacia Duster gpl are motor pe benzina de 1.0 l cu o putere de 100 cai. Cu toate ca este disponibila la un pret mai ridicat decat varianta simpla, cei de la Dacia spun ca, pe termen lung, Duster pe gpl va economisi mai multi bani. In modul GPL, Duster are emisiile de CO2 imbunatatite cu pana la 11% fata de varianta pe benzina.

Dacia Duster gpl 2020

Rezervorul GPL este din otel de inalta rezistenta, iar pe varianta Duster are o capacitate de 34 litri. Plasat in locul rotii de rezerva, rezervorul nu micsoreaza spatiul din portbagaj. Daca ar fi sa combinam rezervorul pe benzina si cel pe gpl (ambele pline), este posibil de parcurs o distanta de aproximativ 1000 km.

In Europa, aceasta tehnologie de combustibil dual a fost vazuta pentru prima data. Popularitatea sa a crescut in special in Italia, unde 1 din 3 masini Dacia este echipata cu sistem gpl.

Garantia standard este valabila pentru 3 ani sau 100 000 km parcursi.

Recomandarile pentru revizii periodice raman aceleasi ca si in cazul variantelor pe benzina sau diesel

Totodata, Dacia esta primul producator care ofera varianta bi-fuel in toata gama de autoturisme disponibile sub acest brand.

Ce ne place la noul model

  • trecerea de la gpl la benzina si invers este lina si instantanee
  • distanta totala de rulare ajunge pana la 1000 km
  • emisiile de CO2 sunt considerabil reduse
  • afisajul led care iti spune cat gpl a mai ramas in rezervor si ce combustibil este folosit in prezent

Care sunt minusurile

  • spatiul rotii de rezerva este o problema comuna pentru toate autoturismele care ruleaza si pe gpl si consideram ca este deja un aspect asumat de catre soferi.
  • motorul isi ia destul de mult timp pentru a ajunge la o viteza „de autostrada”, dar credem ca asteptarea merita.
  • pentru ca trebuie atasat un adaprot la duza pompei, alimentarea rezervorului gpl poate lua cu 1-2 minute mai mult comparativ cel pe benzina sau diesel.