Masinile pe GPL nu ar trebui sa aiba probleme in timpul sezonului rece daca sunt intretinute corespunzator.
Masinile pe GPL au nevoie de verificare periodica, la fel ca orice alt autoturism. Daca vrei sa te asiguri ca nu vor aparea probleme grave in timpul iernii, poti duce masina la un service de instalatii GPL pentru o revizie amanuntita.
Sistemul GPL ca atare
Intretinerea pentru masinile pe GPL incepe cu inlocuirea insertiilor de umplere ale filtrelor gazoase si lichide. Ultimul are rolul de a capta contaminantii solizi si este folosit in toate generatiile de sisteme gpl. Primul este prezent doar in a 4 -a generatie de sisteme gpl si are rolul de a capta contaminantii uleiosi / lichizi. Inlocuirea in mod regulat a filtrelor protejeaza sistemul de combustibil impotriva acumularii de contaminanti. Fractiunile uleioase (contaminantii uleiosi) pot fi gasite de cele mai multe ori in combustibilul de la statiile de incarcare.
Contaminantii uleiosi se solidifica in timpul iernii si pot cauza disfunctionalitati ale injectorului. De asemenea, si reductoarele pot fi afectate, de aceea, ele trebuie demontate si curatate in mod regulat. Reductoarele folosite in sistemele gpl din prima si a doua generatie au dopuri de golire speciale. Acestea permit eliminarea uleiului greu depus in interior. Pentru cele mai bune rezultate, eliminarea uleiului ar trebui realizata cand motorul este inca cald (dar nu pus in functiune), deoarece contaminantii se lichefiaza si se elimina mai rapid. Un nivel ridicat de contaminanti uleiosi va cauza disfunctionalitati la nivelul reductorului, in special la temperaturi sub 0 grade.
Cablajul sistemului GPL
Sarcina circuitului electric al sistemului gpl este cauzata de supapele electromagnetice (electrovalvele). In functie de tipul reductorului, pot exista 2 sau 3 electrovalve. Ele raman deschise datorita tensiunii furnizate de sistemul electric al masinii. Prin urmare, starea corespunzatoare a cablajului si a conectorilor sistemului GPL este extrem de importanta. Acest aspect este extrem de important in special in timpul iernii, deoarece conditiile ambientale pot cauza probleme de contact. Firele trebuie sa fie inspectate si pentru probleme de izolare sau de rupere. Defectele de conectare sau problemele de contact ale conectorilor pot cauza deficite de tensiune la electrovalve (acestea vor ramane inchise si trecerea pe gpl nu va avea loc). Sistemele gpl moderne au cablaje mai putin sensibile la conditiile ambientale. Toti conectorii sunt etansi, iar problemele de contact sunt mai putine.
Caroseria masinii
Convertirea masinii la gpl presupune perforarea caroseriei intr-un anumit numar de locuri. Acest lucru este realizat pentru a facilita fixarea componentelor sistemului gpl si ventilarea fitingurilor rezervorului gpl. Aceste gauri aditionale ar trebui inspectate pentru rugina (in mod normal, ele au o protectie impotriva aparitiei ruginii). Verificarea lor trebuie facuta inainte de venirea iernii, deoarece pot deveni sensibile la coroziune daca sunt neglijate. Inca un motiv important pentru care aceste gauri trebuie inspectate, este folosirea solutiilor saline din timpul sezonului rece (ele sunt un catalizator puternic de coroziune).
Nu trebuie neglijata nici conexiunea la dispozitivele de fixare a conductelor de combustibil gpl. Iarna, elementele aflate sub sasiu, intra de cele mai multe ori in contact cu zapada sau noroiul. In acest caz, daca liniile de combustibil nu sunt fixate asa cum trebuie, ele se pot rupe.
Lasă un răspuns