Reductorul CNG si GPL, la fel ca si alte componente, au inceput sa fie produse in numar mare datorita cresterii notorietatii a combustibililor alternativi.

Reductorul GPL si CNG impreuna cu alte componente care fac parte din instalatiile GPL si CNG este realizat de producatori in cantitati mai mari in special datorita initiativei producatorilor auto de a oferi autoturisme bi-fuel montate din fabrica.

Atat autobuzele, taxiurile cat si masinile personale ale oamenilor au inceput sa foloseasca fie GPL sau CNG. Acest aspect se aplica mai ales in tarile in care motorina sau benzina au preturile in continua crestere. In consecinta, acesti combustibili alternativi nu sunt doar economici, dar si eco-friendly.

reductorul GPL

Reductor GPL

Reductorul GPL

GPL poate fi folosit in autoturismele de tip bi-fuel in care se poate face trecerea cu ajutorul unui comutator electronic instalat in interiorul vehiculului. GPL nu este coroziv, nu este toxic si nici nu contine aditivi. Nu contine particule si arde mai curat in comparatie cu benzina.

Kiturile GPL de conversie sunt instalate in maxima siguranta in orice autovehicul. Combustibilul continut intr-un rezervor special este trimis la reductor, care scade presiunea GPL si totodata controleaza starea acestuia de la cea lichida la cea de vapori. Cei mai multi producatori de reductoare GPL produc doua tipuri: vacuumatic si electronic. Reductoarele vacuumatice sunt mai potrivite pentru masini cu motor cu carburator. Reductoarele electronice functioneaza cel mai bine pe masinile cu motoare pe injectie.

Sistemul GPL este extrem de sigur datorita supapei de siguranta care previne orice scurgere sau incident. Rezervoarele GPL sunt testate pentru explozie si mai multe supape sunt instalate pentru extra siguranta.

Reductorul CNG

Reductor CNG

Reductorul CNG

Ca optiune de combustibil, CNG este mult mai popular pentru vehiculele comerciale, dar este folosit si pentru cele private. Costurile de intretinere sunt mici si poluarea este mult mai redusa la fel ca in cazul GPL. Numarul vehiculelor care folosesc CNG drept combustibil alternativ a crescut cu aproximativ 30% pe an.

Este utilizat si in cazul autovehiculelor cu combustie interna traditionala. Sansele de scurgere sau evaporare sunt foarte mici, iar gradul de inflamabilitate este restrans. Astfel de vehicule sunt folosite cel mai mult in Asia, SUA si Europa din cauza cresterii pretului benzinei. Producatorii de reductoare CNG fabrica diferite versiuni care se potrivesc tuturor tipurilor de motoare, in functie de putere. Este recomandata instalarea kiturilor CNG aprobate de guvern.